Karfiol leves falusiasan, hagyományosan, ahogy anyu csinálta..

Karfiol leves falusiasan, hagyományosan, ahogy anyu csinálta..


 A karfiol is azok közé a zöldségek közé tartozik amelyekből annyit ehetünk amennyit csak bírunk.
A káposztafélék családjába tartozó virág, egy vadkáposzta. Magas C Vitamin tartalmát (60 mg/100 g) fagyasztás során is megőrzi. Többek között Tiamin, Niacin, B6 Vitamin, Folsav, Kalcium, Magnézium, Foszfor, és Kálium található benne.


Fagyasztva sem rossz, de a friss idény zöldség mindig a legideálisabb.
Sokféle felhasználási módja közül most a Karfiol leves készítését mutatom  be.

Hozzávalók: 2 adag
1/2 karfiol rózsáira szedve, megmosva
2 db sárgarépa megmosva, kockákra vágva
1 fej vöröshagyma apróra vágva, 
2 gerezd fokhagyma lereszelve
1 tk só
1 ek apróra vágott petrezselyem levél
2 tk őrölt piros paprika
500 ml víz
2 ek étolaj
1 ek liszt
Bármilyen levestészta a tálaláshoz


Elkészítése:
A hagymákat megdinszteltem az olajon, hozzáadtam a őrölt  paprikát.
Beletettem a zöldségeket.
Megfőztem, megsóztam.
Felengedtem annyi vízzel ami jól ellepte a zöldségeket.
Miután megfőtt (de nem túl főtt)akkor az 1 ek lisztet egy kevés vízzel simára kevertem és besűrítettem vele a levest. Még 5 percig főztem a petrezselyem levéllel együtt.

Tipp: A habarás után még kell legalább 5 percig főnie  a levesnek, mert csak akkor kap megfelelő állagot.

Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeti !







Megjegyzések

Népszerű receptek