Keksztekercs, gyerekkorunk finomságai közül....

Keksztekercs

Nem túl gyakran készítem el ezt a finom desszertet. Elkészítése közepes nehézségű. De most valahogy eszembe jutott, hogy ismét egy sütés nélkül készítendő finomsággal gazdagítsam a blogomat.




Hozzávalók: 
500 gr darált háztartási keksz
100 gr puha vaj
5 púpos evőkanál porcukor
2 ek kókusz reszelék a tésztába
1 tk vanília aroma
12 ml fekete kávé
Tipp: lehet keverős, instant kávéval is készíteni
25 ml hideg tej
Megjegyzés: Mi nem szeretjük a nagyon nagyon édes sütiket, ezért csak ennyi cukrot használtam, de ez igazán ízlés dolga. Ha valaki édesebben szeretné természetesen a recepten nem változtat sokat.

A krémhez a hozzávalók:
200 gr puha vaj
5 ek porcukor 5 ek kókuszreszelék
1-2 tk rum aroma
1 tk vanília aroma


Összeállítása:
1. A kekszet a cukorral és a száraz alap anyagokkal összekevertem.
2. A nedves alapanyagokkal gyúrható állagú tésztát állítottam össze.
3. A tésztát két felé osztottam, hogy jobban tudjak vele dolgozni, meg hogy így kettő tekercs jön ki belőle.
4. A gombócot négyzet alakúra formáztam.
5. Két sütőpapír között, amelyet előtte megszórtam alul kókuszreszelékkel, nyújtófával 27x27 cm-es kocka alakot formáztam.


 Tipp: Ha nem sikerül szép négyzet alakúra, akkor azokat a részeket vágjuk, le és tapasszuk hozzá azokhoz az oldalakhoz, ahol épp hiányzik, és sodorjuk ismét.



A vajkrém elkészítése:

1. A puha vajat a porcukorral felhabosítjuk, hozzáadjuk a vanília és rum aromát, majd a legvégén a kókuszreszeléket.
Befejező mozdulatok:
1. A kinyújtott keksz tésztára egyenletesen elkenjük a vajas krém felét.
2. A sütőpapír segítségével szép lassan feltekerjük a tekercset.
3. A sütőpapír segítségével szépen egyenletes, párhuzamos formát formázunk belőle, és a tetejét is megszórjuk kókuszreszelékkel, és kissé megnyomkodjuk, hogy beleragadjon a tésztába.


4. A sütőpapírban hagyjuk, és a két végét betekerjük, és a tekercset a hűtőbe tesszük megdermedni.
Tipp: Jól szeletelhetővé válik amikor már hideg.
Tipp: Ez az édesség hűtőben tárolandó, de fogyasztás előtt érdemes egy kissé korábban kivenni a hűtőből, mert akkor élvezhetőbb lesz.


 Jó étvágyat !
Bon Apetito !
Mahlzeit !






Megjegyzések

Népszerű receptek