Medvehagymás Adzukibab főzelék félig magyarosan...

Medvehagymás Adzukibab főzelék félig magyarosan

Hát ennek  fogásnak meg van a története. A múltkor vettem egy csomag adzukibabot, hogy kipróbáljam. Azt gondoltam minden ami ázsiai alapanyag az csak jó lehet. Este leáztattam és reggel megkóstoltam nyersen egy szemet. M..hh. Elég furcsának éreztem. Kissé kesernyés semmit mondó ízt. Nos akkor most mit tegyek? Kérdeztem magamtól. Nem olvastam utána, hogy milyen recepteket csinálnak mások, mivel időm nem sok volt. Ezért úgy gondoltam, hogy megfőzöm mint egy magyaros babfőzeléket. És a végeredmény nem lett rossz. Kuktában főztem, hogy ne tartson olyan soká. Nekem fél óra alatt elkészült. Készítettem egy fotót a hagymás változattal is. A végén tükörtojással tálaltam.

 Pár szót a babról: 
Magyarországon leginkább vörös színű azukit lehet vásárolni bioboltokban (én is ezt vettem).
Jelentős mennyiségben tartalmaz proteineket, B1- és B2-vitamint, kiemelhető vas-, kalcium-, magnézium- és foszfortartalma. Élettani hatásai közt említik inzulinszabályozó, koleszterincsökkentő, vérnyomás-szabályozó tulajdonságát. Az azukibab magjának csíráztatásakor a fehérjék értékes esszenciális aminosavakká bomlanak. A csíráztatott azukibab - más babokkal ellentétben - nem okoz bélgázképződést.forrás: (Wikipedia)

Hozzávalók:
500 gr adzukibab
Pár szál medvehagyma
2 db babérlevél
só, bors, chilli 
3 gerezd fokhagyma
1 fej vöröshagyma
1 paradicsom konzerv
1 ek szójaszósz
3 ek étolaj
1  ek liszt a rántáshoz

Elkészítés:
A babot előző este leáztattam hideg vízbe.
A babot feltettem a hagymával és paradicsommal a kuktában annyi vízben főni ami ellepi.
Hozzáadtam a fűszereket is.
Amikor megfőtt, akkor rendes  fokhagymás rántással berántottam.
Tükörtojással tálaltam.



Jó étvágyat !
Bob Apetit !
Mahlzeit !







Megjegyzések

Népszerű receptek