Burgonyafánk. Fluta. Egy tészta amelyből édes és sós finomság készült.

Burgonya fánk. Fluta . Egy tészta amelyből édes és sós finomság készült.

Kaptunk egy csomó bió burgonyát vagy 10 kg-ot ajándékba. Szeretjük a burgonya csipszet, a sült krumplit, a paprikás krumplit, de amit som az sok. Így előkerültek még olyan  receptek amelyeket burgonyából készítünk. Egyik kedvencem amely, ha levest főzök kiválóan megoldja a másodikféle problémáját. Ezt azért is szeretem, mert nagyon gyorsan készen van, olcsó, és ehetjük édesen vagy sósan, vagy csak magában. Amely alapanyagok szükségesek hozzá az minden háztartásban van. Tehát nem kell szaladni a boltba, hogy bevásároljunk.



Az alaptészta hozzávalói: cirka 20 db elkészítéséhez

500 gr meghámozott, kockákra vágott burgonya, sós vízben megfőzve
50 gr vaj
1 csipetnyi só
1/2 szárított élesztő
1 db egész tojás
3 marék sima fehér liszt
400 ml étolaj a sütéshez

Tipp: liszt annyi kell hozzá, hogy ne legyen ragadós a tészta.
De nem kell, hogy kemény állagú legyen, hanem inkább lágy tésztára van szükségünk.


Elkészítése:
A megfőtt burgonyát még melegen villával összenyomkodtam.
Hozzákevertem a vajat a meleg tört burgonyához, megsóztam.
A kihűlt burgonyához hozzáadtam a tojást.
A villával kör körösen jól elkevertem a tojást a burgonyával.
Hozzáadtam az élesztőt, és a lisztet és a villával összekevertem.

Amikor már nem ragadt nagyon, akkor nagyobb diónyi nagyságú golyókat készítettem belőle.
A golyókat a kezemmel elnyomkodtam, és beleforgattam lisztbe, és a forró olajba helyzetem.
Mindkét oldalát aranysárgára sütöttem.

Még forrón megszórtam porcukorral, és a közepére erdei gyümölcs lekvárt helyeztem.
A másik tányéron padig reszelt fokhagymás  sós tejfölt tettem a tetejére.



Jó étvágyat kívánok !
Mahlzeit !
Bon Apetito !










Megjegyzések

Népszerű receptek