Aranysárga fánk avagy Berliner, vagy Krapfen

Aranysárga fánk avagy Berliner, vagy Krapfen
Ez az egyik olyan élesztős édességünk, amely nagyon kevés alapanyagból készül, nagyon kiadós, és természetesen mindenki kedvence. 
 Hozzávalók: cirka 30 darabhoz
450 gr liszt
200  ml tej
1 egész tojás
2 tojás sárgája
1 cs szárított élesztő
70 gr cukor
60 gr olvasztott vaj
1 késhegynyi só
Sárgabarack lekvár a töltéshez
 500 ml étolaj a kisütéshez
Porcukor a beforgatáshoz
 Elkészítése: 
A lisztet, a sót, az élesztőt összekevertem szárazon.
A tejet a tojásokkal, a cukorral és az olvasztott vajjal homogénné mixeltem.
Az élesztős lisztet összekevertem egy keverőtálba a folyadékkal
Dolgoztam 10 percig egy kézi robotgéppel, dagasztó fejet használtam. De természetesen kézzel is működik.
Amikor már a tészta jól összeállt, akkor félretettem és letakartam, huzatmentes helyre tettem, letakarva 30 percre. Amikor megkelt, akkor egy deszkára kitettem, és 1,5 cm vastagságúra nyújtottam.
Azután 5 cm átmérőjű pohárral kiszaggattam. A megmaradt tésztát ismét összegyúrtam és ismét kiszaggattam. A kiszaggatott nyers fánkokat 20 percre letakartam egy konyharuhával. 
Felforrósítottam az olajat. A kiszaggatott fánkokat, ahogy elvettem a deszkáról az alsó felén a középső ujjammal egy kis mélyedést csináltam és a mélyedéssel lefelé helyeztem az olajba.
A térfogata megnő ezért óvatosan kell adagolni, hogy legyen helye megsülni és növekedni. Addig kell süni amíg aranysárga színt nem kap.
Az alsó felét a fánknak mindig fedő alatt kell készíteni. Vigyázva arra, hogy ne túlságosan hamar süljön, mert akkor a belseje nyers marad, vagy meg fog égni. Amikor megsültek a fánkok, még melegen porcukorba forgatjuk. Ami az én esetemben most elmaradt, mert nem volt itthon porcukor :-)

Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit!



Megjegyzések

Népszerű receptek