Sajttal töltött burgonya gombóc hagymás -paprikás szósszal

Sajttal töltött burgonya gombóc hagymás -paprikás szósszal



Ez az étel egy kicsit módosítva, mint az itthon megszokott "zsíros gombóc". Ez is egy tipikus téli magyaros étel. Valaha ez a szegény emberek konyhájáról került ki. De én még akit meghívtam erre a finomságra, még mindenki azt mondta, hogy nagyon finom. Mindegy, hogy olcsó, szegényes vagy milyen. 
Sajnos ennek a finomságnak a végső fotója nem lett nagyon szép, mert mást is készítettem közben.


Hozzávalók:

1/2 kg burgonya
1 tk só
5-6 ek liszt
1 db tojás
1 fej hagyma 
3-5 ek étolaj, vagy zsír
100 gr kemény sajt a töltéshez

Elkészítés:

A burgonyát sós vízben felteszem főni.
Amikor puhára főtt, akkor leöntöm róla a vizet. Burgonyanyomóval átpasszírozom egy keverőtálba.


A tört burgonyával a tojással és a liszttel egy lágy tésztát formázok. De azért ne ragadjon nagyon.
Jól meglisztezett deszkán végzem.


Nagyjából 1 cm vastagra kinyújtom. És 4-4 cm kocka alakú lapokra felvágom.


Minden lap közepére sajtot halmozok. A széleiket eldolgozom, és gombóc alakúra formázom.
 Forró olajos vízben kifőzöm. Amikor feljött a víz tetejére, akkor még kb 5 percig főzöm.
A közben elkészített hagymás mártásba belekeverem, és tejfölt is teszek bele.
Hagymás mártás elkészítése:  Az olajon megfonnyasztom az apróra vágott vöröshagymát, sózom. A paprikát bele teszem és felöntöm kevés vízzel, hogy egy szósz állagot kapjak. Tíz perig főzöm. Ha kell még víz öntök bele. Borsozom, lestyánnal fűszerezem még.  Az időközben megfőtt gombócokat belerakom. Csak egyet keverek rajta és már kész is van.
A tészta végeiket amelyeket nem tudtam kockaként felhasználni forró olajban kisütöttem.
Porcukorral meghintettem.(Fluta)



 Jó étvágyat !
Bon Apetit !
Mahlzeit!

Megjegyzések

Népszerű receptek